سرکابل

عامل اول در مورد آماده سازی کابل می باشد: در هنگام آماده سازی کابل نکته مهم این است که بدانیم هر لایه از کابل چه وظیفه ایی دارد و در صورت آسیب آن لایه از کابل چه صدمه ایی به کابل و در نتیجه چه صدمه ایی به سرکابل خواهد زد. این عامل از سه عامل گفته شده از درجه مهمتری برخوردار است.

عملکرد صحیح سرکابل شامل سه بخش اساسی و مهم می باشد: 1-آماده سازی کابل 2- نصب متعلقات سرکابل 3- اتصال به سیستم برق. در باور بیشتر افراد این است که بیشترین دلایل آسیب سرکابل مربوط به جنس و کیفیت سرکابل می باشد و سازندگان سرکابل را در این مورد مقصر می دانند. اما همانطور که گفته شد سه عامل مهم وجود دارد که می تواند کارکرد بهتر و طولانی تر سرکابل را تضمین کند.

عامل دوم در مورد کیفیت سرکابل: از آنجاییکه سازه ندگان قبل از ارائه سرکابل به بازار برای تست سرکابل به آزمایشگاههای معتبر و مورد تایید وزارت برق مراجعه و برروی محصولاتشان تست های نوعی و روتین صورت می گیرد. پس می توان گفت زمانیکه سرکابلی را برای نصب انتخاب کرده ایم حتما نتایج تست آن مورد تایید آزمایشگاههای معتبر قرار گرفته و با تائید وزارت برق رسیده است. ذر صورتی که در حین نصب متعلقات سرکابل روی کابل به مشکلی برخوردیم از لحاظ کیفی یا کسری متعلقات می بایست نصب را متوقف کرده و ابتدا به حل مشکل بپردازیم و با شرکت سازنده مطرح نماییم و یا از یک سرکابل دیگر که مشکلی ندارد استفاده کنیم.

عامل سوم مربوط به اتصال به سیستم برق می باشد: از آنجاییکه سیستم ارت نقش بسیار مهمی را در حفاظت از تجهیزات برقی از جمله سرکابل ها، مفصل ها، تابلوها و … ایفا می کند و نقطه حساس شبکه توزیع برق گره های مداری مانند محل اتصال سرکابل ها می باشد پس لازم است از کارکرد صحیح و بموقع سیستم ارت و نقاط اتصال اطمینان خاط پیدا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *